Pages

Monday 10 June 2013

Monolog untuk seorang pemimpin

Layakkah untuk aku tidur dengan lena dalam keadaan pimpinan berhempas pulas disepak terajang dimedan oleh musuh?

Layakkah untuk aku mengata 'aku sibuk' berbanding pimpinan yang lagi sibuk dengan tugasan yang bertimbun-timbun?


Layakkah aku mengkritik pimpinan tapi aku hanya pandai bercakap, menulis di FB tanpa setitik peluh pun tidak aku keluarkan untuk membantu pimpinan?

Layakkah aku mengaku pejuang kalau kerja aku masih sambil lewa?

Adakah aku pejuang?
Orang yang berfikir+bekerja yang hanya mengerti.

Melihat foto TGHA mengubat sedikit kepenatan yang tidak seberapa ini.

Akademik harus dijaga, dakwah harus diteruskan. 

-Abdul Malik II-


Hati sayu sebenarnya melihat wajah Presiden kami ini..seolah-olah merenung jauh dan memikir akan sesuatu yg berat..yaAllah,hati ini sebak melihat kekerutan pada riak wajah Presiden kami ini....sungguh besar pengorbanannya untuk jemaah..hidup mati kami hanya utk Islam yang didokongi oleh PAS. Allahu akbar!!

0 komen:

Post a Comment