Pages

Saturday 22 September 2012

Bengkel SSDP JITN

Tempat: Markaz Tarbiyyah PAS Kuala Ibai, Kuala Trg.
Masa: 9 pagi - 5 petang
Penyertaan: AJK IT Kawasan/DUN
Anjuran: Jabatan IT PAS Pusat dengan kerjasama Jabatan IT Negeri Terengganu


Kuala Terengganu - Zaman teknologi dan IT bergerak pantas seiring dengan pembangunan tamadun manusia. Teknologi terkini dicipta untuk kemudahan manusia menjalankan aktiviti-aktiviti mereka. Seiringan itu, PAS tidak mahu ketinggalan di dalam menggunakan teknologi bagi menghadapi PRU-13 pada bila-bila masa akan diadakan. Justeru, diadakan bengkel ini bagi memberi pendedahan kepada para petugas IT supaya lebih bersedia menjalankan tugas-tugas mereka. Walaupun bengkel ini majoritinya adalah muslimin, namun tahniah kepada muslimat dan Ameerah yang menghantar wakil turut serta program ini.

Bengkel yang dijalankan dalam 2 sesi. Sesi pertama pada waktu pagi lebih tertumpu kepada teori dan pengenalan kepada teknologi-teknologi dan aplikasi-aplikasi serta security Internet. Sesi kedua pada sebelah petang adalah berbentuk praktikal hands-on dan latihan untuk memantapkan pemahaman. Program yang sarat dan padat dengan pelbagai ilmu teknologi ini akan dilanjutkan kepada program-program susulan berikutnya kepada peringkat DUN di masa akan datang.

Program ini berakhir dengan ucapan penutup oleh Pengarah Jabatan Pilihanraya PAS Terengganu, Ustaz Arifin Deraman. Antara ucapan beliau adalah mengharapkan para petugas IT di pelbagai peringkat untuk memahirkan diri dengan perkembangan teknologi semasa untuk memudahkan tugas-tugas pilihanraya. Seandainya kita mampu menguasai teknologi, maka kita akan selangkah lebih maju berbanding musuh dan punya banyak kelebihan.


Berikut gambar-gambar sekitar program berlangsung;
Muslimat dan Ameerah juga menghantar wakil.









0 komen:

Post a Comment